Cada hidromasaj – O pot folosi cand sunt insarcinata?

Pentru multe femei gravide a sta intr-un jacuzzi suna ca o foarte buna modalitate de a usura durerile musculare legate de sarcina.

Este foarte important sa utilizati cu prudenta cada cu hidromasaj pentru relaxare si terapie.

Cada cu hidromasaj poate cauza hipertermie care inseamna cresterea anormala a temperaturii corpului.

 

Conform  Organization of Teratology Information Services (OTIS),  o temperatura a corpului de   38 ºC si mai sus poate ridica probleme în timpul sarcinii.

Unele studii au aratat un risc crescut de malformații congenitale la copiii femeilor care au avut-o creșterea temperaturii corpului în timpul primului trimestru de sarcină.

American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG) , prevede că supraîncălzirea într-o cadă cu hidromasaj, nu este recomandat în timpul sarcinii.

ACOG, de asemenea, recomandă ca femeile gravide sa nu lase ca temperatura corpului sa depaseasca 39 º C.

 

Desi diferenta este de un grad intre cele doua asociati acestea recomanda folosirea cu prudenta a cazii cu hidromasaj.

 

Căzile cu hidromasaj sunt adesea programate din fabrică pentru a menține o temperatură a apei de aproximativ 40 ° C. Este nevoie de numai 10-20 minute într-o cadă cu hidromasaj pentru a ridica temperatura corpului la 39 ° C sau mai mare. Pentru a menține o temperatură constantă, apa este recirculată prin cada cu hidromasaj.

 

Deci o baie este mai sigura  decât folosirea  cazii cu hidromasaj?


Într-o baie foarte mult din  partea superioara a corpului va rămâne afară din apă, si este  mai puțin probabil ca corpul  să se supraîncălzească. În plus, într-o baie  normala apă începe să se răcească, spre deosebire de o cadă cu hidromasaj, reducând și mai mult orice risc de supraîncălzire.

Cum  reduceti riscul, dacă alegeți să utilizați o cadă cu hidromasaj:


Deși nu se recomandă utilizarea căzi cu hidromasaj în timpul sarcinii, aici sunt unele măsuri pe care le puteți lua pentru a reduce orice risc:


Setati cada cu hidromasaj  pentru a menține o temperatură mai scăzută.
Reduceti la 10 minute sau mai puțin timpul petrecut in jacuzzi.
Monitorizati temperatura apei prin scufundare un termometru în cada cu hidromasaj.
Monitorizați temperatura corpului, pentru a evita supraîncălzirea.
Fiți atente la semnele de avertizare, cum ar fi cel de disconfort termic.